[KONWERSJA] Warszawa M20 – Złota Kolekcja Aut

Od BLOG

Model, który prezentuję w tym wpisie powstał w wyniku prostej konwersji polegającej głównie na przełożeniu części z modelu Pobiedy M20 Taxi z serii „Avtomobil na Służbie” do modelu Warszawy M20 z serii „Auta PRL-u. Złota Kolekcja”.

Od BLOG

We wrześniu 2014r. Deagostini wypuściło „nową” serię „Auta PRL-u. Złota Kolekcja”. Modele z serii to doskonale znane miniaturki z serii „Kultowe Auta PRL-u” po zmianie koloru lakieru i przykręceniu do kolekcjonerskiej podstawki. Z tego też względu, jak już wspominałem przy okazji wpisu o Polonezie Coupe, serię traktuję jako możliwość nabycia tych miniatur, których nie kupiłem gdy były dostępne w „Kultowych Autach PRL-u”. Gdy w kioskach pojawił się 3 numer z czerwoną Warszawą M20 nie kupiłem jej choć model troszkę różnił się od tego z serii „Kultowe Auta PRL-u”. Mimo, że posiadał grill który wprowadzono w modernizacji Warszawy oznaczonej symbolem „200″ nie posiadał biegnącej wzdłuż błotników i przednich drzwi listwy charakterystycznej dla tej odmiany. Ponadto na bokach maski posiadał emblemat „Warszawa” stosowany w pierwszej serii Warszaw.

Od Samochody w skali 1/43

Model Warszawy 200 z Kultowych Aut PRL-u.

Kolejny raz modelik czerwonej Warszawy pojawił się w kioskach i salonach prasowych w styczniu 2015r. Zbiegło się to w czasie z rzuceniem do sklepów sieci „KIK” modeli z serii „Avtomobil na Służbie” w niezwykle atrakcyjnej cenie 4 zł. Wśród tych modeli była dostępna Pobieda M20 Taxi z tym typem grilla, który trafił do licencyjnej kopii tego modelu, czyli Warszawy M20. Uznałem wówczas, że można spróbować przełożyć atrapę, kierunkowskazy i zderzak z Pobiedy Taxi do Warszawy ze Złotej Kolekcji tworząc w ten sposób Warszawę M20 pierwszej serii produkowanej od 1951 do 1957. Zakupiłem oba modele i przystąpiłem do przeróbki. O ile przełożenie atrapy i zderzaka było banalnie proste tak z kierunkowskazami musiałem się niestety pomęczyć. Choć z pozoru bryła obu modeli wydawała się identyczna tak w miejscu montażu kierunkowskazów zdecydowanie się różniła. W związku z tym proste przełożenie kierunkowskazów okazało się niemożliwe. Musiałem więc wyciąć bolce, które uniemożliwiały umieszczenie elementów, a następnie zeszlifowałem tylną część kierunkowskazów tak aby łatwo było je przykleić do karoserii. Po przyklejeniu kierunkowskazów w miejsce dziur zauważyłem kolejny problem – kierunkowskazy znajdują się zbyt wysoko… Niestety aby umieścić kierunkowskazy we właściwej pozycji musiałbym zaszpachlować dziury, a to przerasta już moje możliwości. Tak więc ostatecznie model Warszawy M20 pierwszej serii wyszedł mi tak:

Od BLOG
Od BLOG
Od BLOG
Od BLOG
Od BLOG
Od BLOG
Od BLOG
Od BLOG
Od BLOG

Model Warszawy M20 z lat 1951 – 1957 świetnie uzupełnia kolekcję Warszaw z „Kultowych Aut PRL-u”.

 

  7 comments for “[KONWERSJA] Warszawa M20 – Złota Kolekcja Aut

  1. ~SEATPC
    12 lipca 2015 o 21:53

    Another interesting model is seen here as part of a collection of taxis brought from Russia

    greetings

    • Piotr Władysławski
      16 lipca 2015 o 11:06

      Thanks !

      Greetings

  2. ~Juanh
    16 lipca 2015 o 05:54

    Very good blog, I liked.
    I’ve already added you on my friends blogs list.
    Hug!
    http://juanhracingteam.blogspot.com.ar/

    Muy buen blog, me ha gustado mucho.
    Ya lo he agregado en el mío en el listado de blogs amigos.
    Abrazo!
    http://juanhracingteam.blogspot.com.ar/

    • Piotr Władysławski
      16 lipca 2015 o 10:53

      Hi ! Thanks for visiting ! I added your blog to my friends :) I visited your blog and added a comment.

      Greetings !

  3. 21 lipca 2015 o 20:48

    Modele samochodowe – uwielbiam!

  4. 13 października 2015 o 13:28

    Ale cacko! pięknie wyszło

    • Piotr Władysławski
      13 października 2015 o 14:11

      Dziękuję i pozdrawiam !

      Piotr

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *