Kultowe Auta PRL-u – Skoda 100

Od BLOG

Od pewnego czasu coraz trudniej kupić modele „Kultowych Aut PRL-u”. Swego czasu, mimo intensywnych poszukiwań, nie znalazłem Poloneza Caro, ani Mercedesa W120, a co gorsza Skody105. Pozostało mi jedynie wypatrywać tych modeli na serwisach aukcyjnych lub na forumowej „giełdzie”. Wobec tego na model Skody 100 specjalnie nie „chorowałem”. Uznałem że, jeśli model będzie w kiosku to go kupię, jeśli nie będzie to obejdę się bez niego.

Od BLOG
Od BLOG

Skoda 100 została wprowadzona do produkcji w 1969 roku i miała zastąpić całkiem udany model 1000 MB. Samochód w dużej mierze opierał się na podzespołach poprzednika i podobnie jak on posiadał czterocylindrowy rzędowy silnik OHV umieszczony nad tylną osią. Model ten produkowano w dwóch odmianach – z silnikiem o pojemności 988 ccm (oznaczony symbolem 100) i z silnikiem o pojemności 1107 ccm (oznaczony symbolem 110). Produkcję tego samochodu zakończono w 1977, po wyprodukowaniu ponad miliona egzemplarzy.

Od BLOG

Skoda 100/110 była w czasach swojej świetności autem prawdziwie „kultowym”. Jeszcze w latach 90, czyli w czasach mojego dzieciństwa, nie trudno było napotkać na drodze Skodę 100/110 zwłaszcza, że moje rodzinne miasto leży tuż przy Polsko – Czeskiej granicy. Dzisiaj już jednak Skody 100/110 praktycznie zniknęły z ulic. Ostatni raz widziałem ten samochód na jednym z podmiejskich podwórek zakryty plandeką.

Od BLOG
Od BLOG

Wybrałem się do jedynego kiosku, w którym od czasu do czasu widywałem numery „Kultowych Aut PRL-u” i udało mi się kupić jedyną dostępną Skodę. Na pierwszy rzut oka przez blister wydawała się być w idealnym stanie. Jednak po rozpakowaniu okazało się, że ma brzydkie rysy na dachu i czarne kropki, których nie potrafiłem zmazać. Cóż… uroki modeli gazetowych.

Od BLOG

Na największym i najważniejszym forum kolekcjonerów modeli samochodów, czyli motoshowminiatura, zwrócono uwagę na to, że boczne okna są zbyt małe. Powodem tego jest za wysoko poprowadzona dolna linia okien. Poza bocznymi oknami rażą malowane tylne światła odlane wraz z wlotami powietrza. Niezbyt dobrze prezentują się także felgi modelu. Inną wadą, którą zauważyłem jest zbyt duży otwór na lusterko wsteczne, który jest widoczny mimo zamontowanego lusterka. Trudno mi ocenić ten model. Z jednej strony za niewielkie pieniądze otrzymaliśmy prawdziwie kultowy modelik do kolekcji, z drugiej zaś strony posiada on liczne wady. Moja ocena dla tego modelu to 5/10.

Od BLOG
Od BLOG
Od BLOG
Od BLOG
Od BLOG
Od BLOG

Wraz ze swoim poprzednikiem, modelem 1000 MB.

Od BLOG
Od BLOG

  5 comments for “Kultowe Auta PRL-u – Skoda 100

  1. 9 września 2015 o 14:59

    Cześć, więc jednak obawy skupione wokół przesadzonej linii okien miały mocną podstawę. Faktycznie przez ten mankament autko wydaje się odrobinę karykaturalne. Miałem zamiar jednak kupić ten model, dzięki Twojej recenzji postawię jednak na Abrex.

    Pozdrawiam

  2. 10 września 2015 o 01:34

    Muy bello Skoda Piotr, me gusta la caída que tiene tanto el capot como el baúl.
    También me agrada el color.
    Gran miniatura.
    Abrazo!

  3. ~SEATPC
    10 września 2015 o 12:44

    Lubię ciekawe Skoda

    Ciekawy, że wlew zbiornika paliwa znajduje się na stronie

    Duża miniatur

    pozdrowienia

    • Piotr Władysławski
      17 września 2015 o 00:13

      Dziękuję ;)

  4. ~kacijo
    10 kwietnia 2016 o 18:58

    wyjądkowo ładnie prezentuje sie ten pomaranczowy krol czeskich rajdow fajnie ze pokazales te skode z poprzedniczką pozdrawiam

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *