Złota Kolekcja Auta PRL-u – Dacia 1310

Dacia 1310 wydana w 20 numerze serii „Kultowe Auta PRL-u” nie należy do udanych modeli. Model bazujący na starej formie IXO prezentuje się naprawdę słabo i choć swego czasu go kupiłem, to po kilku latach sprzedałem go po kosztach zaprzyjaźnionemu kolekcjonerowi. Początkowo planowałem w jej miejsce zakupić model z rumuńskiej serii ,który bazuje na poprawionej formie. Jednak nie spieszyło mi się, aż do czasu, kiedy niedawno, wychodząc wręcz na przeciw moim oczekiwaniom, w „Złotej Kolekcji Aut PRL-u” został wydany model Dacii 1310 z identyczną, poprawioną bryłą, jak w rumuńskiej serii. Model rzecz jasna kupiłem. Tym razem otrzymaliśmy model nieporównywalnie lepszy od tego, który oferował nam „KAP”. To właśnie na tej zasadzie powinna być wydawana „Złota Kolekcja”.

Od BLOG
Od BLOG

Samochody Dacia 1310 doskonale pamiętam zarówno z osiedlowych parkingów, jak i rodzinnych opowieści. Dacia miała w latach 80 i 90 wyjątkowo złą reputację, co było skutkiem bardzo niskiej jakości wykonania i wysokiej zawodności. Powszechną opinię o Dacii potwierdzały także fachowe artykuły w ówczesnej prasie motoryzacyjnej krytykujące fatalne wykonanie. W czasach mojego dzieciństwa Dacie najczęściej gniły już na osiedlowych parkingach. Model ze „Złotej Kolekcji” to Dacia 1310 po faceliftingu z 1984 roku, kiedy to samochód otrzymał masywniejszą przednią atrapę z głęboko osadzonymi reflektorami, czarne zderzaki i zmieniony wlot powietrza na tylnym słupku.

Od BLOG
Od BLOG

Model jest tylko i aż poprawny. Co prawda w modelu powinny znaleźć się inne felgi, takie jak ma model z „KAP”, ale z ich pozyskaniem nie powinno być problemu (np. ze złomka KAP-u). Niewielki błąd znalazł się na klapie bagażnika modelu. Wraz z pomalowaniem spojlera zamalowano na czarno dolną część klapy, która powinna być w kolorze nadwozia. Do zalet modelu możemy zaliczyć pomalowane uszczelki przedniej i tylnej szyby, „kolorowe” tylne światła i nieźle wykonany pas przedni. Mimo, że w Empiku dostępna była tylko 1 sztuka, to okazała się ona bliska ideału i jedynym defektem jest zdarty niewielki kawałek listwy nad przednimi drzwiami od strony pasażera. Jest to model warty polecenia. Moja ocena to 8/10.

Od BLOG
Od BLOG
Od BLOG
Od BLOG

  6 comments for “Złota Kolekcja Auta PRL-u – Dacia 1310

  1. ~SEATPC
    27 września 2015 o 22:01

    Ciekawe to Dacia, że Renault jest tutaj znany jako R-12 i wielu innych krajach.

    Nie bardzo podoba mi się kolor, ale model ma bardzo dobrą bazę.

    pozdrowienia

    • Piotr Władysławski
      27 września 2015 o 22:05

      Dzięki SeatPC za komentarz. Fakt, kolor jest dość specyficzny i także nie przypadł mi do gustu. Dacia to licencyjny Renault tylko że od modelu 1310 tragicznie wykonany i nielubiany przez kierowców.

      Pozdrawiam !

      Piotr

  2. 28 września 2015 o 16:29

    Beautiful Dacia Piotr, here we met him in his version of the Renault 12; I have a variant of the rally back to the 1978 South America: http://juanhracingteam.blogspot.com.ar/2012/10/154-renault-12ts.html
    Big car my friend!
    Hug!

    Hermoso Dacia Piotr, acá lo conocimos en su versión Renault 12; tengo una variante del rally „Vuelta a la América del Sur” de 1978: http://juanhracingteam.blogspot.com.ar/2012/10/154-renault-12ts.html
    Gran coche amigo!
    Abrazo!

    • Piotr Władysławski
      30 września 2015 o 15:37

      Thnaks Juanh !

      Greetings !

      Piotr

  3. 4 października 2015 o 21:20

    Witaj Piotrze!
    Kolor fatalny, ale i tak model bije na każdym polu pokrakę z KAPu. Nie mam co prawda jeszcze tej Dacii ale z pewnością wzbogaci ona moją kolekcję. Wówczas będę mógł mówić, że mam choć jedną udaną Dacię;) Dzięki za zdjęcia, dzięki nim wiem, że warto ją nabyć.

    Pozdrawiam!

    • Piotr Władysławski
      4 października 2015 o 21:28

      Bardzo mi miło że zdjęcia pomogły tobie po raz kolejny podjąć decyzję o tym czy kupić model czy nie :) Staram się jak najdokładniej pokazać opisywany modelik. Dacia 1310 od ZKAP-u to ładny model brzydkiego samochodu w fatalnym kolorze ;)

      Pozdrawiam !

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *